Pomorskie/ Komisja zbada przyczyny skierowania pociągu na tor bez krawędzi peronowej
Jak informuje serwis rynek-kolejowy.pl, pociąg TLK Biebrza relacji Gdynia Główna–Warszawa Wschodnia został skierowany na tor bez krawędzi peronowej.
„Planowo pociąg (…) powinien zatrzymać się w peronie stacji Malbork o godzinie 8.59. Do tego jednak nie doszło” – przekazał serwis.
O komentarz w sprawie PAP poprosiła spółkę PKP PLK. Jak podkreślono w informacji przesłanej przez biuro prasowe, wydarzenie nie miało wpływu na ruch pociągów na stacji.
„Komisja ustali przyczyny, dlaczego 25 sierpnia o godzinie 9 pociąg PKP Intercity relacji Gdynia Główna–Warszawa Wschodnia na stacji Malbork został przyjęty na tor bez krawędzi peronowej. Nie było zagrożenia dla pasażerów. Jazda pociągu odbywała się na sygnał zezwalający na semaforze. Za zgodą komisji, pociąg został przestawiony na tor z dostępną krawędzią peronową, skąd o godzinie 09.21 wyruszył w dalszą trasę” – podano.
Serwis rynek-kolejowy.pl wskazał, że 25 sierpnia do podobnego zdarzenia doszło w Warszawie. Wówczas na Warszawskim Węźle Kolejowym pociąg IC Chemianin miał kolizję z koparką, a pociąg IC Baczyński został skierowany na tor, po którym nie miał jechać.(PAP)
autor: Dariusz Sokolnik
dsok/ apiech/
