Od wtorku utrudnienia na Trasie Sucharskiego i ulicy Elbląskiej
Niezgoda dodała, że na wysokości estakady nad torami PKP w kierunku Centrum, na odcinku ok. 200 metrów ruch będzie się odbywał po jednym pasie w każdym kierunku.
W tym przypadku auta jeździć będą po estakadzie, która obecnie służy kierowcom jadącym w kierunku Wyspy Sobieszewskiej. Natomiast estakada w stronę centrum miasta będzie wyłączona z ruchu co najmniej do końca 2025 r. Zamknięta zostanie także łącznica z ul. Sucharskiego na ul. Elbląską (z kierunku Obwodnica Południowa – Centrum).
Ponadto w związku z koniecznością przygotowania terenu pod estakadą do kolejnego etapu robót, planowane jest także zawężenie ul. Sucharskiego na wysokości estakady do jednego pasa w kierunku Obwodnicy Południowej. Aneta Niezgoda powiedziała, że te zmiany obowiązywać będą poza szczytami komunikacyjnymi, w orientacyjnych godzinach między 10 a 15 i potrwają maksymalnie tydzień.
Przedstawicielka DRMG zapewniła, że wykonawca dołoży wszelkich starań, aby skrócić czas trwania utrudnień na ul. Sucharskiego. "Sytuacja na drogach będzie stale monitorowana przez służby miejskie i policję" - powiedziała.
Trasa Sucharskiego w Gdańsku łączy terminal kontenerowy Baltic Hub oraz Port Północny z Południową Obwodnicą Gdańska. Umożliwia dojazd do portu z pominięciem Śródmieścia Gdańska. Od 10 stycznia br., po zamknięciu mostu Siennickiego z powodu złego stanu technicznego, jest także jedną z dwóch dróg, z której mogą skorzystać mieszkańcy trzech dzielnic: Stogów, Przeróbki i Krakowca-Górek Zachodnich, by dojechać do swoich domów. Drugą drogą jest tunel pod Martwą Wisłą.
Umowę na remont estakady na ul. Elbląskiej DRMG podpisało z firmą Strabag w październiku ub.r. Przewiduje ona całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór.
Niezgoda podała, że fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie. Wykonana zostanie nowa izolacja, ułożona zostanie również nowa nawierzchnia jezdni i chodników na dojściach do wiaduktu. Przewidziano również wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego oraz nowych dylatacji i łożysk. Ponadto wiadukt zyska nowe oświetlenie. Skarpy przy estakadzie zostaną wzmocnione i pojawią się na nich schody dla obsługi obiektu.
Koniec realizacji robót planowany jest w I kwartale 2026 r. Remont będzie kosztował ok. 17,5 mln złotych.(PAP)
pm/ mark/