GDDKiA wybrała wykonawcę drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej
Budowa drogi do elektrowni atomowej na Pomorzu została podzielona na dwa zadania: od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km) oraz od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km). Dodatkowo, w ramach obecnie powstającej S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie, ma zostać wykonany łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce. Droga o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego) projektowana jest po nowym śladzie i będzie łączyć S6 z elektrownią.
Umowa na zaprojektowanie i budowę pierwszego odcinka między Lubiatowem i DW213 została podpisana w kwietniu br. Za realizację 11-kilometrowej trasy odpowiada konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź.
We wtorek gdański oddział GDDKiA poinformował o wyborze wykonawcy drugiego odcinka drogi. "Z jedenastu ofert złożonych w przetargu, najkorzystniejszą złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Zaprojektowanie i budowę drogi krajowej do elektrowni jądrowej, na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6, wyceniono na kwotę niemal 200 mln zł" – podano w komunikacie.
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 35 miesięcy od daty zawarcia umowy. "Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). Umowę planujemy podpisać jeszcze w II kwartale br., tak by budowa mogła zakończyć się w II kw. 2029 r." – podała dyrekcja.
Zgodnie z obecnym harmonogramem wylanie tzw. pierwszego betonu jądrowego pod pierwszy reaktor ma nastąpić w 2028 r. Początek komercyjnej eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 r.(PAP)
dsok/ malk/
