Z wizytą w modernizowanej zajezdni tramwajowej
Modernizacja zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu rozpoczęła się w 2010 roku. Pierwszy etap obejmował między innymi remont hali do przeglądów technicznych, uruchomienie nowej myjni tramwajowej, podnośników ułatwiających przegląd pojazdów oraz nowoczesnej tokarki podtorowej. W kolejnym etapie powstały tory dojazdowe do wybudowanych wcześniej obiektów, a także nowe miejsca postojowe. Trwają także przygotowania do powstania komory lakierniczej.
- Wszystkie prace modernizacyjne mają na celu dostosowanie zajezdni do obsługi nowego, niskopodłogowego taboru, a jednocześnie zapewnienie niezawodności floty tramwajowej. Co ważne, wszystkie prace modernizacyjne wykonywane są przy normalnie funkcjonującej zajezdni – mówi Jerzy Zgliczyński Prezes ZKM w Gdańsku.
- Gdańska flota tramwajowa ciągle się rozwija, już teraz możemy się pochwalić tym, że mamy najwięcej w Polsce tramwajów niskopodłogowych i z częścią niskopodłogową, a będzie ich jeszcze więcej. Jednocześnie wycofujemy z ruchu najstarsze składy. Dobrze funkcjonująca i nowoczesna zajezdnia bezpośrednio przekłada się na lepszy komfort podróżowania dla pasażerów – mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
Koszt pierwszego etapu modernizacji zajezdni to ponad 33 mln zł, z czego 60,9% stanowiły środki z funduszy europejskich, w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III A współfinansowanego przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Drugi etap modernizacji zajezdni kosztował 7,8 mln zł.
W kolejnych etapach modernizacji zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu wyburzone zostaną niektóre hale magazynowe, a w ich miejsce powstaną tory przejazdowe i postojowe, które zostaną zadaszone. Planowany jest też remont kanałów przeglądowych oraz pozostałych hal. Nowością będzie zakup specjalistycznego systemu do podnoszenia wagonów tramwajowych.
Źródło: UM Gdańsk