Kiedy warto promować swój biznes za pomocą reklamy zewnętrznej?
Co daje reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna jest wszechobecna, co z jednej strony jest jej siłą, ale z drugiej może być słabością. Reklama musi wyróżnić się na tle pozostałych billboardów, jeśli ma odnieść pożądany skutek. Nie może też zawierać zbyt wielu informacji, bo jej celem jest przykucie uwagi i sprawienie, by odbiorca zapamiętał prosty przekaz, na przykład nazwę marki (http://www.kmt.uksw.edu.pl/formy-reklamy-zewnetrznej-artykul).
Reklama zewnętrzna powinna być przede wszystkim atrakcyjna graficznie, bo obrazy najlepiej trafiają do podświadomości. Powinna też pobudzić ciekawość konsumenta, w przeciwnym razie bardzo szybko zapomni on o odczytanym właśnie przekazie. Firma, która chce skorzystać z tej formy reklamy, musi jasno określić cel, jaki reklama ma osiągnąć, bo tylko wtedy kampania będzie w stu procentach udana. Może to więc być zwykła reklama informacyjna (np. dotycząca dojazdu do restauracji albo zakładu usługowego), kilka banerów skierowanych do mieszkańców danej miejscowości albo duża kampania nakierowana na znacznie szersze grono odbiorców. Warto wybierać takie firmy, które oferują pełną gamę usług reklamowych, począwszy od projektu reklamy aż po jego wykonawstwo i serwis. Pełną ofertę reklamy zewnętrznej można znaleźć na stronie www.balanda.pl.
Dobra reklama to skuteczna reklama
Reklama kosztuje, a przedsiębiorca wydający na ten cel pieniądze chce uzyskać określone korzyści – najczęściej wzrost popularności marki. Reklama outdoorowa jest pod tym względem bardzo skuteczna. Billboardów czy neonów nie da się wyłączyć jak reklamy w telewizji, jednocześnie nie są one tak irytujące jak reklamy w Internecie, które są w pewnym sensie narzucane siłą i nie dają się od razu zamknąć czy wyciszyć.
Decydując się reklamę zewnętrzną, warto pomyśleć o reklamie świetlnej. Jest ona widoczna również w nocy, często wyróżnia się bardzo atrakcyjną formą, może zmieniać swój kolor i przy okazji jest po prostu ładną ozdobą siedziby firmy. Poza tym trafia do wielu potencjalnych klientów – widzą ją, idąc do pracy, stojąc w korku, czy czekając na autobus na przystanku. Reklama outdoorowa przyda się także przy okazji rebrandingu, bowiem dobrze zorganizowana kampania pomoże utrwalić nowy wizerunek firmy.